fbpx

Lapsiperhepalvelut

Videolla kerron sinulle pari vinkkiä jotka voit laittaa heti käytäntöön.

Katso alta myös ammattilaistahot, joiden puoleen voit kääntyä.

Satu Langenberg

Jaksamiseen vaikuttaa yleensä 3 asiaa:

Uni

Saatko nukuttua tarpeeksi paljon ja riittävän hyvin?

Ruokavalio

Syötkö terveellisesti? Onko sinulla vitamiininpuutos?

Stressi

Kun stressiä on kertynyt liikaa niin lopulta tulee tunne, ettei enää jaksa.

Näin vaikutat unen laatuun:

Kuuntele rentoutusmusiikkia.
Kirjoita päässäsi pyörivät huolenaiheet ja tekemättömät työt paperille ennen nukkumaanmenoa.
Älä lue illalla viimeiseksi uutisia vaan mieluummin jotakin kevyttä ja huoletonta.
Käytä pimennysverhoja, silmälappuja tai korvatulppia.

Vinkit ruokavalioon:

Lisää kasvisten ja marjojen määrää. Osta vaikka sitä mikä on tarjouksessa.
Juo tarpeeksi vettä. Usein juomme vettä liian vähän.
Vähennä sokeria ja herkuttelun määrää.
B-vitamiinilisä tai rautalisä voivat joskus auttaa.

Vähennä stressiä:

Kirjoita huolenaiheet ja stressinaiheuttajat paperille ja katso voitko tehdä niille jotakin.
Laske rimaa: älä aseta epärealistisia tavoitteita itsellesi. Kaikkea ei tarvitse tehdä itse, voit myös pyytää apua.
Lopeta multitaskaaminen ja keskity yhteen asiaan kerrallaan.
Mene sänkyyn makaamaan silmät kiinni ja keskity hengittämään rauhallisesti noin 10 minuuttia.
Käy joka päivä ulkona kävelyllä vähintään 15 minuuttia.
Kiinnitä huomiota luontoon ja yksityiskohtiin.

Tahoja joiden puoleen kääntyä:

ILMAISET palvelut:

Mieli ry - Kriisipuhelin 24/7

Mielenterveyden keskusliitto

Mielenterveystalo

Mieli ry

Mieli ry - Kriisit kuuluva elämään

Uupumuksen syy ei ole väsymys

Surunauha - mistä apua itsetuhoisuuteen

Sosiaalitoimiston, neuvolan tai seurakuntien kotipalvelut omassa kunnassa tai kaupungissa (perheen tulot saattavat vaikuttaa palveluiden maksullisuuteen)


MAKSULLISET palvelut:

MLL lapsenvahtipalvelut

Siivouspalvelut

Sosiaalitoimiston, neuvolan tai seurakuntien kotipalvelut omassa kunnassa tai kaupungissa (perheen tulot saattavat vaikuttaa palveluiden maksullisuuteen)

Copyright © Satu Langenberg. Kaikki oikeudet pidätetään. 

Mitä mieltä olit sivustosta? Voit antaa palautetta tästä

Book Your Free Session Now

Enter your email below and we'll contact you to arrange your free session

We process your personal data as stated in our Privacy Policy. You may withdraw your consent at any time by clicking the unsubscribe link at the bottom of any of our emails.

Close